Berlingske Business

Goldman Sachs underpræsterer og falder på børsen

BANKING-ASIAPAC-FEES/
Foto:

Investeringsbanken Goldman Sachs formåede ikke at levere en så bugnende milliardindtjening, som der var ventet af banken, i årets tredje kvartal.

Goldman Sachs-aktien startede med at falde op mod 1,5 pct., men ligger tyve minutter efter regnskabet til et dyk på 0,9 pct. i det amerikanske formarked til 177,89 dollar.

Banken hev 6,86 mia. dollar ind i indtægter i juli, august og september, og det var både et fald på 18 pct. i forhold til samme kvartal i 2014 og en skuffelse i forhold til de ventede 7,07 mia. dollar ifølge Bloombergs estimat.

US-BANK-BANKING-JPMORGAN-FILES

Det var især svigtende indtjening på børsnoteringer og -emissioner samt lavere handelsaktivitet blandt de såkaldte institutionelle kunder, der trak ned.

Udgifterne faldt også, men ikke nok til at sikre bundlinjen, som faldt 36 pct. til 1,43 mia. dollar i overskud. Det svarer til en justeret indtjening per aktie på 2,64 dollar og var dermed 12 pct. under analytikerforventningen om 3 dollar rent.

BANKING-ASIAPAC-FEES/

- Vi oplevede lavere aktivitetsniveauer og faldende aktivpriser i kvartaler, hvilket afspejler fornyede bekymringer over den globale økonomiske vækst, siger Lloyd Blankfein, Goldman Sachs' øverste chef, i regnskabet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen