Berlingske Business

Gjensidiges overskud ramt af tab på aktier og obligationer

Gjen
Det norske selskab fremhæver selv, at de underliggende resultater er stærke inden for forsikring.

Den norske forsikrings- og bankkoncern Gjensidige havde tilbagegang i indtjeningen i årets tredje kvartal, hvor et tab på investeringer trækker ned.

Det norske selskab hentede et resultat før skat på 952 mio. norske kr. Det var et fald fra 1336,7 mio. norske kr. i samme periode året før, og det var en smule lavere end analytikernes forventninger, som ifølge SME Direkt lød på et plus på 1010 mio. norske kr. I forhold til Bloombergs konsensus var der imidlertid tale om en positiv overraskelse, da analytikerestimatet var 883 mio. norske kr.

Trygforsikring

Det var et investeringsunderskud på 150 mio. norske kr., som blandt andet skyldtes den markante tilbagegang i resultaterne. I samme periode året før hentede selskabet et overskud på finansmarkederne på 552 mio. norske kr.

Det norske selskab fremhæver selv, at de underliggende resultater er stærke inden for forsikring. Her lød overskuddet på 1091 mio. norske kr. i kvartalet, hvilket var en fremgang på knap 350 mio. norske kr. i forhold til samme periode året før.

TopDanmark

Selskabets forsikringsresultat er negativt påvirket af oversvømmelser i Norge i begyndelsen af september, som det også var tilfældet for danske Tryg, der også har forretninger i det norske.

Gjensidige havde store skader for knap 260 mio. norske kr. i kvartalet - omkring 65 mio. norske kr. højere end i samme periode året før.

Det blev dog mere end opvejet af afløbsgevinster på 240 mio. norske kr., hvilket var omkring 133 mio. norske kr. bedre end i tredje kvartal året før.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen