Berlingske Business
10:38Bjarne Corydon ny chef for Børsen

Gjensidige overraskede med større plus på bundlinjen

PANAMA-TAX/NORDICS
Den norske forsikringskoncern Gjensidige kom solidt igennem andet kvarta. Foto:

Den norske forsikringskoncern Gjensidige kom solidt igennem andet kvartal og formåede at løfte sit overskud i forhold til samme kvartal i 2015. Der var ellers ventet et dyk i profitabiliteten ifølge analytikerne.

Gjensidiges forsikringsaktiviteter præsterede stabilt og gav et samlet plus på 1072 mio. norske kr. mod 1070 mio. norske kr. et år forinden. Der var lidt bedre indtjening på privat- og erhvervsforsikring i Norge, mens resultaterne uden for hjemlandet i de nordiske og baltiske lande gik den forkerte vej.

Til gengæld blev bank- og investeringsoverskuddet øget, hvilket bidrog til at øge Gjensidiges samlede overskud før skat til 1709 mio. norske kr. i kvartalet fra 1640 mio. norske kr. i samme kvartal af 2015.

Her var der ellers ventet et dyk til 1567 mio. norske kr. ifølge SME Direkts estimater og 1555 mio. norske kr. ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg.

De samlede forsikringspræmier steg knap 7 pct. til 5,54 mia. norske kr. Gjensidiges "combined ratio", et forsikringsnøgletal der sætter erstatninger i forhold til præmieindtægter, hvor et lavere tal betyder større indtjening, steg dog 1,2 pct.point til 80,6 pct.

Gjensidige

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen