Berlingske Business

Fynske Bank er nu en realitet

Fredag - Fynske Bank
Finanstilsynet gav fredag deres velsignelse til bankbrylluppet mellem Svendborg Sparekasse og Vestfyns Bank, der dermed slog sig sammen under navnet Fynske Bank. Foto:

Finanstilsynet har givet sin velsignelse til bankbrylluppet mellem Svendborg Sparekasse og Vestfyns Bank, der slår sig sammen under navnet Fynske Bank.

Det kommer mindre end et døgn efter, at bankernes aktionærer nikkede ja til fusionsplanerne ved to ekstraordinære generalforsamlinger torsdag aften.

Fusionen vil blive gennemført ved, at aktionærer i Vestfyns Bank bytter 1 aktie af nominelt 100 kr. til 11 aktier i Svendborg Sparekasse af nominelt 10 kr. Først skal der et aktiesplit i forholdet 1:10 til i Svendborg Sparekasse, som bliver den fortsættende bank.

Fredag - Fynske Bank

Samlet giver det for 27,5 mio. kr. nye aktier, der vil blive skabt via en kapitalforhøjelse i Svendborg Sparekasse.

Den nye bank kommer til at hedde Fynske Bank. Den vil have 15 filialer, inklusive en ny filial i Odense, og alle medarbejdere vil beholde deres job.

fsddaf

Den samlede bank ventes at få en balance på 5,4 mia. kr. med et indlån på 4,3 mia. kr. og udlån på 3,1 mia. kr. Egenkapitalen vil udgøre 791 mio. kr., svarende til en solvensoverdækning på omkring 9 pct.point, og banken regner med en basisindtjening på 90-100 mio. kr. før synergier og fusionsomkostninger i 2013.


Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen