Berlingske Business

Fransk storbank lander bedste resultat siden 2007

SOCIETE-GENERALE/EARNINGS
Den franske storbank Société Générale har i andet kvartal landet det bedste resultat siden finanskrisens indtog, og banken tog samtidig aktieanalytikerne på sengen. Foto:

Den franske storbank Société Générale har i andet kvartal landet det bedste resultat siden finanskrisens indtog, og banken tog samtidig aktieanalytikerne på sengen.

Société Générale løftede i andet kvartal nettooverskuddet til 1,35 mia. euro fra 1,08 mia. euro i den samme periode året før, hvilket var det bedste resultat siden 2007.

Det var samtidig en gedigen overraskelse hos analytikerne, der ifølge Bloomberg havde regnet med en resultatnedgang til 1 mia. euro. Estimatet var dog kun baseret på fire analytikeres bud.

Det er blandt andet en fremgang på 61 pct. i omsætningen på aktiehandler, der er med til at skabe de gode resultater, men derudover har banken ifølge selskabets topchef, Frédéric Oudéa, leveret godt på alle fronter med undtagelse af Rusland, hvor situation dog langsomt er ved at blive normaliseret. Det siger han ifølge Bloomberg News.

I forbindelse med regnskabet oplyser den franske storbank, at det frem mod 2017 vil gennemføre et spareprogram, hvor der skal skæres 850 mio. euro.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen