Berlingske Business

Fransk forsikringskæmpes bundlinje lander som ventet

FRANCE-INSURANCE-AXA
Axa kommer ud af årets første seks måneder med et plus på 3,08 mia. euro på bundlinjen, hvilket altså var fuldstændig på linje med forventningerne. Foto:

De finansielle resultater fra den franske forsikringskoncern Axa i første halvdel af 2015 kommer ikke som den store overraskelse for aktieanalytikerne, da det franske selskabets nettooverskud landede helt som ventet.

Axa kommer ud af årets første seks måneder med et plus på 3,08 mia. euro på bundlinjen, hvilket altså var fuldstændig på linje med forventningerne, skriver Bloomberg News.

FILES-US-INSURANCE-FINANCE-COMPANY-AIG

Selskabets toplinje steg i halvåret til 54,5 mia. euro fra 49,7 mia. euro i første halvår af 2014. Det forsikringsmæssige nøgletal combined ratio, der sætter udbetalte erstatninger i forhold til præmieindtægter, blev forbedret til 95,1 fra 95,8 i samme periode året før.

Axa skriver i regnskabet, at det efter de første seks måneder af året ligger rigtig godt placeret til at indfri de finansielle målsætninger for hele året.

27BUSsygehus.jpg

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen