Berlingske Business

Forsikringsselskab skiller sig af med mangeårig topchef

pix_F
Købstædernes Forsikring har skilt sig af med topchef, Mogens N. Skov med øjeblikkelig virkning. Foto:

Efter at Mogens N. Skov i 16 år har haft posten som administrerende direktør hos Købstædernes Forsikring, har forsikringsselskabet besluttet sig for at finde en ny topchef, der har »arbejdet indgående med det forsikringstekniske område«.

Købstædernes Forsikring har valgt at skille sig af med den administrerende direktør gennem 16 år, Mogens N. Skov. Det fortæller selskabet i en pressemeddelelse.

Afskeden sker i fred og fordragelighed og i fuld forståelse med direktøren selv, oplyser forsikringsselskabet, der forklarer, at ændringen i direktionen blev aktuel, da et andet medlem af direktionen Jesper Franch uventet sagde sin stilling op.

Det fik forsikringsselskabet til at implementere en ny strategi, som betyder, at der fremover kun vil være ét medlem i direktionen - og det skal være en person med andre kompetencer end Mogens N. Skov.

»Baseret på de seneste års erfaringer har vi i bestyrelsen konkluderet, at der er brug for friske kræfter i direktionen. Vi søger derfor en ny administrerende direktør, som har arbejdet indgående med det forsikringstekniske område,« siger bestyrelsesformand i Købstædernes Forsikring, Hans Kristian Jensen i en pressemeddelelse.

Påfaldende er det dog, at Mogens N. Skov fratræder med øjeblikkelig virkning, inden der er fundet en afløser.

Han er allerede fjernet fra Købstædernes Forsikrings hjemmeside og bliver foreløbigt erstattet af Steen B. Jørgensen, der hidtil har siddet i bestyrelsen. Mogens N. Skov skal dog efter planen fortsat fungere som konsulent for forsikringsselskabet.

»Købstædernes Forsikring står mit hjerte nær og har givet mig de bedste 16 år af mit arbejdsliv,« siger han ifølge pressemeddelelsen.


 Codan på Frederiksberg til Premium

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen