Berlingske Business

Forsikringsgiganten AIG deler ud af salgsgevinster

FILES-US-INSURANCE-FINANCE-COMPANY-AIG
AIGs resultater er en enorm forbedring fra de dårlige gamle dage, men et godt stykke under dets potentiale, lød det fra analytiker David Havens fra Imperial Capital i New York. Foto:

Den amerikanske forsikringsgigant American International Group mere end fordoblede sit udbytte og øgede samtidig sit aktietilbagekøb med 5 mia. dollar.

Det sker, efter at salg af aktiver har skæppet så meget i pengekassen, at koncernen ser sig nødsaget til at dele ud til aktionærerne.

Forsikringsselskabets nettooverskud faldt ellers til 1,8 mia. dollar eller 1,32 dollar per aktie fra 3,07 mia. dollar eller 2,10 dollar per aktie et år tidligere.

Resultatet af den primære drift, som ekskluderer visse investeringsresultater, var på 1,39 dollar per aktie og slog dermed analytikernes skøn på 1,21 dollar per aktie.

- AIGs resultater er en enorm forbedring fra de dårlige gamle dage, men et godt stykke under dets potentiale, lød det fra analytiker David Havens fra Imperial Capital i New York ifølge Bloomberg News.

AIG har solgt ikke-forsikringsaktiver fra og returnerer likviderne til aktionærerne, da selskabet ønsker at fokusere på at styrke enheder, der leverer ejendoms-, ulykke- og livsforsikring.

Samtidig vil koncernen reducere omkostningerne for at øge marginen.

AIG-aktien steg 0,2 pct. i eftermarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen