Berlingske Business

Formand går efter finansdirektørs selvmord

pix - ackermann - biz
Josef Ackermann, tidligere adm. direktør i Deutsche Bank og nu også tidligere bestyelsesformand i Zurich Insurance Group. Foto:

Bestyrelsesformanden trækker sig efter, at finansdirektøren i schweizisk forsikringsselskab har begået selvmord.

Josef Ackermann, bestyrelsesformand hos Zurich Insurance Group, har trukket sig fra sin post efter finansdirektør Pierre Wauthiers selvmord. Det skriver Financial Times.

Finansdirektør Pierre Wauthier blev mandag fundet død i sit hjem i den schweiziske kanton Zug, og det schweiziske politi har efterfølgende oplyst, at der sandsynligvis er tale om et selvmord. Hverken selskabet eller politiet har dog nævnt nogen forbindelse mellem Wauthiers arbejde og selvmordet, men Ackermann indikerer i sin afskedssalut en sammenhæng.

»Pierre Wauthiers pludselige død har chokeret mig dybt. Jeg har grund til at tro, at familien er af den opfattelse, at jeg bør tage min del af ansvaret, hvor grundløs en sådan påstand end er,« sagde Ackermann, der efterfølgende har trukket sig fra alle sine poster med øjeblikkelig virkning.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen