Berlingske Business

Fitness World starter priskrig med nyt koncept

Steen
Steen Albrechtslund, administrerende direktør i Fitness World (venstre).

Danmarks største fitnesskæde, Fitness World, søsætter i september lavpriskæden Urban Gym, der med et medlemskontingent på 99 kr. om måneden åbner for en priskrig i branchen, hvor iværksætter Rasmus Ingerslev, ligeledes i september, med åbningen af Repeat introducerer et nyt koncept.

Det skriver Børsen.

Planen for Urban Gym er et New York-inspireret fitnesskoncept, der ingen badefaciliteter, holdtræning eller reception har, og hvor man skal bruge en app for at komme ind. I første omgang åbner Urban Gym fem centre fordelt i København, Odense, Viborg og Aarhus.

Billede

Ifølge Steen Albrechtslund, administrerende direktør i Fitness World, er lavprissegmentet en del af fremtiden i fitnessbranchen. En fremtid som Fitness World altså gerne ser sig som en del af via det nye selskab, der kommer til at fungere som en selvstændig enhed uden adgang med et Fitness World-medlemskort.

»Lavprissegmentet kommer til at drive væksten i markedet over de næste ti år. Det er tendensen i både USA og England. Hvis vi ikke laver det her koncept, ville nogle andre komme og tage markedet«, siger Steen Albrechtslund til Børsen.

I September går Rasmus Ingerslev, der blandt andet tidligere har været med til at starte Fitness.dk, atter ind i branchen med åbningen af Repeat, som med høj musik, dæmpet lys og en medlemspris på 39 kr. om ugen skal tiltrække unge kunder med en form for natklubstemning.

fitness

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen