Berlingske Business

Fintech går i struben på bankernes valutagebyrer

Pix: One dollar and euro
First November har udviklet en digital betalingsløsning, der skal nedbringe omkostningerne ved valutavekslinger.

Fintech-selskabet November First er med ny kapitalindsprøjtning klar til at tage kampen op mod bankernes lønsomme forretning med overførsler i fremmed valuta.

November First har udviklet en digital betalingsløsning, der skal nedbringe omkostningerne ved valutavekslinger, og nu har en investorgruppe med Gregers Kronborg i spidsen skudt et tocifret millionbeløb i foretagendet.

Det skriver Børsen.

»Hvis det virker kommercielt, er potentialet stort, fordi markedet er enormt, og systemet er skalerbart,« siger Gregers Kronborg, der også er bestyrelsesmedlem hos ratingsitet Trustpilot, til Børsen.

AUSTRALIA-ECONOMY/RETAIL SALES

I spidsen for November First står Mikael Langseth Nilsson, og han har sikret sig licens fra Finanstilsynet i Danmark, der giver mulighed for at lancere platformen i andre europæiske lande.

Mikael Langseth Nilsson vurderer, at November First kan tilbyde kunderne besparelser på mindst halvdelen af gebyret og 40 pct. af kursmarginalen sammenlignet med prislejet hos bankerne.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen