Berlingske Business

Finansfolk på overarbejde i forbindelse med britisk afstemning

BRITAIN-EU/
Arkivfoto. Foto:

Det er ikke kun de britiske politikere, der får en lang arbejdsdag 23. juni, når der er folkeafstemning i Storbritannien om et fortsat medlemskab eller ej. En række store globale finanshuse har planer om at lade kontorerne være åbne i døgndrift netop den dag.

Det er blandt andet JPMorgan, Royal Bank of Scotland, Morgan Stanley and Lloyds Banking Group, der har planer om at have ansatte på arbejde selv efter lukketid, skriver Bloomberg News, så valutahandlen kan fortsætte fra London efter normal lukketid.

Brexit

Mens ledende bankfolk har advaret om, at brexit - at briterne stemmer for et exit fra EU - kan være med til at lukke ned for nogle af finanskontorerne i City of London, så kan omsætningen omkring afstemningen meget vel blive en velsignelse for værdipapirafdelingerne. Indtægterne på valutahandel hos de største investeringsbanker faldt med 32 pct. i første kvartal i år i forhold til kvartalet for et år siden, skriver Bloomberg.

»En volatil juni drevet af usikkerheden omkring EU-afstemningen kan hjælpe på valutaindtægterne«, skriver Kian Abouhossein, analytiker hos JPMorgan, i et notat. Den amerikanske storbank har omkring 16.000 medarbejdere i Storbritannien.

FRANCE-BRITAIN-EU-BREXIT-FLAG-REFERENDUM-ECONOMY-G7

Op til afstemningen har JPMorgan HSBC og Deutsche Bank advaret om, at de kan blive nødt til at flytte aktiviteter og tusindvis af medarbejdere til andre europæiske lande, hvis det ender med et britisk nej til EU.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen