Berlingske Business

Finans Danmark: Der vil også være bankfilialer om 20 år

1
Det tror Michael Rasmussen, der er koncernchef i Nykredit og formand for interesseorganisationen Finans Danmark. Foto:

Finans Danmark har mandag præsenteret et udspil, som skal styrke den digitale forbruger.

Selv om bank- og finanssektoren bliver mere og mere digitaliseret, og kunderne udfører flere og flere opgaver selv, vil der også om 20 år være fysiske bankfilialer.

Det tror Michael Rasmussen, der er koncernchef i Nykredit og formand for interesseorganisationen Finans Danmark.

289585190.jpg

»Vi bliver mere digitaliserede og ser ind i en verden, hvor mange af de ting, vores kunder laver, gør de selv.«

»Men jeg tror nu stadigvæk, at vi har en rådgiveropgave, og at vores kunder gerne vil have fysik bag en rådgivning vedrørende for eksempel boligkøb, pensionsopsparing og investeringsdepot,« siger Michael Rasmussen mandag til et pressemøde ved Finans Danmarks årsmøde.

Juleindkøb

Finans Danmark har mandag præsenteret et udspil, som skal styrke den digitale forbruger. Det skal blandt andet gøres ved at tilpasse markedsføringsloven den digitale tidsalder, og at digitale værktøjer skal bruges til forebyggelse af hvidvask og til boligfinansiering.

Alle de nye muligheder til trods ser interesseorganisationen dog stadig fysisk rådgivning i fremtiden.

»Det kan godt være, at den fysiske rådgivning så er gennem en skærm, men jeg tror nu nok, at der vil være forskellige tilgange.«

»Der er ingen tvivl om, at vi bliver mere og mere digitale, og at en række af de opgaver, vi laver i dag, dem vil kunderne selv kunne lave fremadrettet,« vurderer formanden.

/ritzau/FINANS

splitsplitsplti

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen