Berlingske Business

Europas største forsikringsselskab fastholder udsigten for 2016

TIL BM ALLIANZ FORSIKRING
ALLIANZ FORSIKRING Foto:

Det tyske forsikringsselskab Allianz, der er Europas største, kom ud af første kvartal 2016 med en omsætning på 35,4 mia. euro.

Det oplyser Allianz i en foreløbig præsentation af regnskabet for de første tre måneder af 2016, skriver Bloomberg News.

Nettoindtægterne landede på 2,2 mia. euro sammenlignet med 1,8 mia. euro i kvartalet året før.

Smartphone with broken screen


»Vi havde en stærk start på 2016, og det styrker vores tillid til, at vi vil være i stand til at nå vores forventninger til 2016 på trods af det faktum, at det er et udfordrende år«, lyder det fra Allianz administrerende direktør, Oliver Baete Said, i redegørelsen, skriver Bloomberg.

Allianz fastholder forventningerne til hele året, som de meldte ud i forbindelse med regnskabet for 2015. De går på at ramme et driftsoverskud i 2016 på 10,5 mia. euro - plus/minus 500 mio. euro.

Koncernen offentliggør det endelige regnskab for første kvartal 11. maj.

En aktie i Allianz stiger med 2,2 pct. til 152,55 euro på børsen i Frankfurt mandag eftermiddag.

tryg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen