Berlingske Business

Euroinvestor leverer rekordregnskab

eu
Det er blandt andet Euroinvestors boligportal, Boliga, som sørger for, at selskabet kan levere et pænt resultat. Foto:

Euroinvestor leverer et regnskab for årets tre første kvartaler, som sætter rekord på omsætning og resultat før skat. Og samtidig fastholder koncernen de ved det seneste regnskab opjusterede forventninger til 2015.

Det oplyser Euroinvestor i en meddelelse til fondsbørsen.

Selskabet selv betegner det som et "rekordregnskab" blandt andet på grund af den omsætning, som det opnåede i årets ni første måneder.

Den endte på 45,8 mio. kr. mod 41,0 mio. kr. i samme periode sidste år. Også resultatet før skat var selskabets højeste nogensinde for de første ni måneder af et regnskabsår. Det endte på 10,5 mio. kr., hvilket er en stigning på 18,6 pct. i forhold til samme periode af 2014.

Ifølge Euroinvestor skyldes den stigende omsætning tre forhold: For det første er der en positiv tendens på det digitale annoncemarked. For det andet er der fremgang for Euroinvestors investorrelations-tjenester. Og for det tredje er der fremdrift inden for Euroinvestors boligportal, Boligas, udlejningskoncept samtidig med, at der er stor interesse for Boligas selvsalgskoncept.

Også forventningerne til 2015 er positive for Euroinvestor. Ved offentliggørelse af delårsrapporten for første halvår af 2015, opjusterede koncernen målene for regnskabsåret 2015. Og de opjusterede forventninger fastholder Euroinvestor.

Forventningerne er et resultat før skat på 15,5 mio. kr. mod tidligere 14,5 mio. kr. Koncernomsætningen forventes at ligge i størrelsesordenen 63 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen