Berlingske Business

Ekspert og aktionær utilfreds med Nordjyske Banks bestyrelse

Nordjyske Bank melder sig i kampen om Nørresundby Bank
Bankekspert Lars Krull, der er aktionær i Nordjyske Bank, er ikke tilfreds med, at banken overtages af Ringkjøbing Landbobank. Han mener, »at egoerne har fyldt for meget« i bestyrelsen. Foto:

Bankekspert Lars Krull, der er aktionær i Nordjyske Bank, er ikke tilfreds med, at banken overtages af Ringkjøbing Landbobank. Han mener, »at egoerne har fyldt for meget« i bestyrelsen.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Det er for tidligt at sælge Nordjyske Banks aktier, mener bankekspert Lars Krull, der sammen med sin familie ejer 4.000 aktier i banken til en samlet værdi på 751.000 kr.

»Jeg er utilfreds, fordi der er et enormt potentiale i Nordjyske Bank. Jeg vurderer derfor, at det er alt for tidligt at sælge bankens aktier og tror, at der i fremtiden kunne komme et endnu bedre tilbud end dem, som Jyske Bank og Ringkjøbing Landbobank er kommet med. Og jeg mener slet ikke, at bestyrelsen har mandat til at opgive Nordjyske Banks selvstændighed,« siger Lars Krull til Jyllands-Posten Erhverv.

Nykredit

Lars Krull kritiserer bestyrelsen for at have for store egoer.

»Jeg tror desværre, at egoerne har fyldt for meget her, for hvem siger, at Nordjyske Banks bestyrelsesformand har netop de kompetencer, som gør Ringkjøbing Landbobanks bestyrelse stærkest mulig,« spørger Krull.

Nordjyske Banks formand, Mads Hvolby, afviser kritikken, mens aktieanalytiker i Handelsbanken Thomas Eskildsen mener, at Ringkjøbing Landbobanks tilbud overordnet set er godt og ligeværdigt.

Bank

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen