Berlingske Business

Deutsche Banks overskud lider efter milliardbøde

DEUTSCHEBANK-LEVERAGE/
Overskrift
Foto:
 

Deutsche Banks nettooverskud blev halveret i første kvartal 2015 set i forhold til kvartalet 2014.

Det smitter af på regnskabet, når man skal betale en 2,5 mia. dollar bøde til myndighederne i USA og Storbritannien i et forlig, der handler om, hvorvidt banken har manipuleret LIBOR (London Interbank Offered Rate).

Deutsche Banks nettooverskud blev halveret i første kvartal 2015 set i forhold til kvartalet 2014.

Det viser bankens kvartalsregnskab, der blev offentliggjort søndag eftermiddag. Nettooverskuddet landede på 544 mio. euro i årets tre første måneder mod 1,08 mia. euro i første kvartal 2015.

GERMANY BANKING DEUTSCHE BANK

Og selv om faldet var ventet, så havde analytikerne regnet med, at bøderne ville tære endnu mere på banken. Ifølge Bloomberg News havde analytikerne forventet, at nettooverskuddet ville have været helt nede på 256 mio. euro.

Deutsche Bank har betalt mere end 9 mia. euro i bøder og forlig siden 2012.

- I første kvartal 2015 var indtægterne tæt på rekordhøjder, og det afspejler styrken på tværs af alle vores kerneforretninger. Fortjeneste var dog påvirket af retslige tvister, skriver banken i regnskabet.

NETHERLANDS ROYAL BANK OF SCOTLAND

Bankkoncernens indtægter steg til 10,4 mia. euro, hvilket er 34 pct. mere end i kvartalet sidste år.

Banken, der er Europas største investeringsbank, har planer om at mindske ejerskabet i Postbank til et minimum, skære i antallet af ansatte i afdelingen for værdipapirer og lukke ned i flere lande. De mere detaljerede planer vil blive offentliggjort mandag, skriver Reuters.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen