Berlingske Business

Deutsche Bank styrker kapital med kinesisk frasalg

DEUTSCHEBANK-OUTLOOK/
Hua Xia Banks logo Foto:

Deutsche Bank har solgt sin ejerandel på 19,99 pct. i den kinesiske bank Hua Xia Bank for et beløb på mellem 3,2 og 3,7 mia. euro.

Køber er det kinesiske forsikringsselskab PICC Property and Casualty, skriver banken i en meddelelse mandag.

Frasalget er betinget af almindelige forhold, herunder myndighedernes godkendelse.

Deutsche Bank, der investerede i den kineiske bank tilbage i 2006, tilføjer, at salget på proforma basis ville have forbedret bankens kernekapital, Tier 1-andel, med 30-40 basispoint per 30. september 2015.

- Vi vil nu arbejde med myndighederne for at afslutte transaktionen. Når handlen afsluttes vil Deutsche Banks kapitalposition blive styrket, og vi vil have gjort yderligere fremskridt i eksekveringen af vores strategi, siger Marcus Schenck, som er finansdirektør hos Deutsche Bank, i meddelelsen.

Aktien i Deutsche Bank faldt mandag 0,2 pct. til 22,28 euro.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen