Berlingske Business

Deutsche Bank rodet ind i guld-efterforskning

deutsche london
Deutsche Bank er en af fem banker, der er en del af den fastsættelse af guldprisen, der foregår to gange dagligt i London. Foto:

Både de tyske og britiske myndigheder har haft en række banker i søgelyset, der angiveligt skal have manipuleret med guld- og sølvmarkedet.

Tysklands finansielle myndigheder har krævet dokumenter fra Deutsche Bank i en sag om potentiel manipulation med guld- og sølvpriserne i London.

Det skriver Financial Times.

Både de tyske myndigheder, Bafin, og de britiske, FCA, har haft en række banker i søgelyset, der angiveligt skal have manipuleret med guld- og sølvmarkedet.

Barclays

Hidtil har efterforskningen mod bankerne været begrænset til generelle spørgsmål, men ifølge Financial Times går Bafin nu videre i sagen og har krævet, at Deutsche Bank udleverer mails og dokumenter.

Ifølge kilder med kendskab til situationen er ansatte fra Deutsche Bank blevet udspurgt af de tyske myndigheder ved flere razziaer mod banken, og myndighederne har også ønsket at overvære handelen med guld og sølv.

Deutsche Bank er en af fem banker, der er en del af den fastsættelse af guldprisen, der foregår to gange dagligt i London. Men modsat libor-renten, hvor bankerne indleverer hver sit bud på renten, foregår prisfastsættelsen ved reel handel.

11BUSDEUTSCHEBANK-RESULTS.jpg

Markedet for guld udgør 215 mia. dollar om dagen, og London er det vigtigste handelscenter.

Udover Deutsche Bank deltager Barclays, Bank of Nova Scotia, HSBC og Société Générale i fastsættelsen af guldprisen, der foregår to gange dagligt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen