Berlingske Business

Deutsche Bank leverer overraskende overskud

Billede
Nettoresultatet blev et overskud på 18 mio. dollar. Til sammenligning havde analytikerne ifølge data indsamlet af Bloomberg ventet et underskud på 22 mio. euro. Foto:

Deutsche Bank kan notere en sort bundlinje for årets andet kvartal. Og det er en positiv overraskelse, idet analytikerkorpset havde ventet, at den tyske storbank ville komme ud af perioden med underskud.

Nettoresultatet blev et overskud på 18 mio. dollar. Til sammenligning havde analytikerne ifølge data indsamlet af Bloomberg ventet et underskud på 22 mio. euro.

Indtjeningen var ellers 20 pct. lavere end i tilsvarende periode året før som følge af blandt andet et udfordrende rentemiljø.

En anden tysk storbank - nemlig Commerzbank - fremlagde sit regnskab for andet kvartal tirsdag. Det viste et nettooverskud på 209 mio. euro mod 307 mio. euro i samme periode sidste år. Aktien faldt med mere end 4 pct. De dårlige nyheder smittede af på Deutsche Bank, der satte sig et par procent i tirsdagens handel.

GERMANY-DEUTSCHE BANK/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen