Berlingske Business

Deutsche Bank får bøde på 64 mio. kr. for sjusk med analyser

GERMANY-DEUTSCHE BANK/QATAR
Ifølge SEC har Deutsche Bank opmuntret sine aktieanalytikere til hyppigt at kommunikere med såvel kunder som egne sælgere og handlere Foto:

Tysklands største bank, Deutsche Bank, skal slippe 9,5 mio. dollar, svarende til 64 mio. kr., til de amerikanske børsmyndigheder, SEC.

Det oplyser SEC i en pressemeddelelse.

Deutsche Bank er gået med til at betale bøden, som den får for ikke at beskytte oplysninger, som bankens analyseafdeling har udarbejdet, og som ikke var beregnet til at komme til offentlighedens kendskab.

Billede

Banken har også offentliggjort en upassende rapport og undladt at opbevare og videregive visse elektroniske journaler, som SEC har søgt indsigt i som følge af dets undersøgelse.

Ifølge SEC har Deutsche Bank opmuntret sine aktieanalytikere til hyppigt at kommunikere med såvel kunder som egne sælgere og handlere, mens banken ikke har haft en fyldestgørende politik eller procedurer for at forhindre, at dens analytikere videregiver endnu ikke offentliggjorte synspunkter og analyser.

»Oplysninger, der genereres af analytikere såsom vurderinger, synspunkter, skøn og anbefalinger kan flytte markederne Børsmæglere skal opretholde og håndhæve politikker og procedurer, der er udarbejdet for at hindre, at der sker misbrug af informationer inden for deres forretningsområde,« siger Antonia Chion, der er direktør i SEC's håndhævelsesenhed.

Gabriel

Deutsche Bank er i forvejen i de amerikanske myndigheders søgelys, fordi det amerikanske justitsministerium har varslet, at det vil udstede en milliardbøde til den tyske bank for at have ført ulovlig markedsføring under og efter finanskrisen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen