Berlingske Business

Den nye PFA-bank opjusterer forventninger

Ott
Peter Ott, direktør i PFA Bank. Foto:

I løbet af juli kan kunderne i den nye PFA Bank som noget nyt få et kreditkort, lyder det kort før offentliggørelsen af halv-årsregnskabet, der ser ud til at indeholde en opjustering.

Efter kun halvandet år på banen lander den nye bank hos landets største pensionsselskab PFA Pension et overskud.

Det skriver Jyllands-Posten.

»Det går heldigvis den rigtige vej. Flere og flere kunder vælger at bruge os til at placeres deres frie midler og pensionsudbetalinger, og det gør, at jeg vil indstille til bestyrelsen, at vi opjusterer vores forventninger til regnskabsåret 2015«, siger Peter Ott, direktør i PFA Bank.

24BUSPFA-droem.jpg

Bankens begyndelse har ellers været svær med et regnskab fra 2014, som viste et underskud på 6 mio. kr. før skat, men nu regner banken med at opjustere forventningerne til helåret 2015 fra 0 til 5 mio. kr. til et overskud på mellem 5 og 10 mio. kr. PFA Bank er ikke sammenlignelig med en almindelig bank med lønkonti og kassekreditter, da pengene tjenes indirekte gennem tegnings- og formidlingsprovision fra bl.a. PFA Invest.

PFA

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen