Berlingske Business

Den nedre grænse for Trygs kundebonus er til diskussion

Huno
Bestyrelsesformand i Tryghedsgruppen Jørgen Huno Rasmussen. Foto:

Til foråret vil Tryghedsgruppen for første gang åbne op for en kundebonus, men den bliver ikke tilgængelig for alle medlemmer.

Bestyrelsen foreslår nemlig, at bonusser på under 75 kr. ikke udbetales. Bestyrelsesformand Jørgen Huno Rasmussen vurderer, at denne beslutning vil ramme omtrent 5 pct. af de omkring 1 mio. medlemmerne i Tryghedsgruppen, der alle er forsikringstagere i Tryg i Danmark.

Det skriver Dagbladet Børsen.

- Man skal huske på, at omkring 10 pct. af hele kundebasen udskiftes hvert år. Typiske kernekunder får langt over 75 kr. i bonus, mens særlige produktformer med lave præmier, f.eks. hårde hvidevarer-forsikringer, bliver ramt, siger bestyrelsesformand i Tryghedsgruppen Jørgen Huno Rasmussen.

q

Tryghedsgruppen, som ejer 60 pct. af forsikringskoncernen Tryg, forventer en årlig kundebonus, hvor hver kunde i gennemsnit vil få omkring 400-500 kr., svarende til mellem 5 og 8 pct. af præmien. Desuden vil Tryghedsgruppen fortsætte med sine almennyttige udbetalinger, som de seneste år har været på 550 mio. kr.

Modstanderne af den nedre grænse mener, at den er usolidarisk og desuden hellere bør være baseret på skadefrekvens og længden på forsikringsforholdet.

Tryg.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen