Berlingske Business

Danske Banks kundetilfredshed i bund

BM Danske Bank - afdelingen på Kongens Nytorv.
Foto:

Færre end halvdelen af kunderne i Danske Bank har lyst til at anbefale banken til andre, viser nye tal.

Kun 47,5 procent af kunderne i Danske Bank har lyst til at anbefale deres bank til andre, viser en ny måling blandt 1016 personer fra analyseinstituttet Wilke, skriver Jyllands-Posten.

Det er et markant lavere tilfredshedsniveau end i andre store banker herhjemme, hvor omkring 70-80 procent af kunderne gerne roser deres bank over for andre.

»Det er vi naturligvis ikke tilfredse med, men jeg glæder mig over at kunne se, at vi bevæger os i den rigtige retning. Det er det lange, seje træk, og vi har en stor opgave foran os med at blive langt mere kundefokuserede og vise vores værdi over for kunderne,« siger Thomas Mitchell, chef for Personal Banking Danmark i Danske Bank.

Bankens elendige image var en af hovedårsagerne til, at den tidligere topchef i Danske Bank Eivind Kolding blev sparket ud i september efter ikke engang to år på posten.

Den er nu besat af nordmanden Thomas Borgen, der skal forsøge at genvinde kundernes tillid samtidig med, at han skal gennemføre en række af de besparelser, der blev søsat af Eivind Kolding.

250 mand blev for få uger siden fyret, og yderligere nedskæringer ventes i 2014.

»Vi kan se, at tilfredsheden stiger, når vi mødes med vores kunder. Derfor gør vi vores arbejdsgange mere effektive og skaber mere tid til at mødes med vores kunder,« siger Thomas Mitchell.

John Norden er direktør i bankportalen Mybanker og han vurderer, at det vil tage lang tid for danske bank at genopbygge sit image.

»Når man dumper i image går det stærkt, men når man skal bygge op, skal man gange det med fem i tid,« siger John Norden til Jyllands-Posten.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen