Berlingske Business

Danske Banks June er bedre end de fleste konkurrenter

june
Tonny Thierry Andersen, der er bankdirektør og ansvarlig for Danske Bank Wealth Management fortæller om Danske Banks nye investeringsløsning June tilbage i maj sidste år. Foto:

Nye tal fra analysehuset Morningstar viser, at Danske Banks investeringsrobot June har givet et afkast, der er bedre end hos Danske Banks konkurrenter.

Junes afkast rangerer mellem de bedste i Europa og bedre end gennemsnittet, alt afhængigt af valg af investeringsfond.

Det skriver Jyllands-Posten.

June har forskellige fonde med forskellige risici, der passer til forskellige investeringsbehov. Junes næstmindst risikable fond, June Moderate, har det seneste år givet et afkast på 1,65 pct., hvilket er blandt den bedste tredjedel i Europa i sin kategori.

Junes mest risikable fond, June Opportunity, har givet et afkast på 4,7 pct., hvilket er bedre end gennemsnittet i Europa i kategorien.

Kigger man kun på afkastet fra det seneste halve år, har June klaret sig endnu bedre.

»På afkastet isoleret set og i forhold til konkurrenterne er June kun blevet bedre, og min forventning er, at June med tiden vil få en stadig større sandsynlighed for at give et fornuftigt afkast også set i forhold til konkurrenterne, fordi produktet er billigere. Det bliver konverteret til et højere afkast og vil blive mere udtalt med tiden,« siger Nikolaj Holdt Mikkelsen, der er chefanalytiker i Morningstar, til Jyllands-Posten.

15.000 danskere har ifølge Danske Bank tilmeldt sig June siden investeringsplatformens begyndelse den 4. maj 2017.

05BUSNiels-Bang-Hansen-1253.jpg

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen