Berlingske Business

Danske Banks image sidder fast i mudderet

Danske Bank
Foto:

Efter halvandet år i chefstolen for Danmarks største bank, har norske Thomas Borgen ikke formået at rokke danskernes holdning til Danske Bank.

Efter halvandet år i chefstolen for Danmarks største bank, har norske Thomas Borgen ikke formået at rokke danskernes holdning til Danske Bank. Danske Bank erkender selv, at banken ikke er, hvor den gerne vil være i danskernes bevidsthed.

Det skriver dagbladet Børsen.

Til trods for, at et af Thomas Borgens hovedbudskaber siden sin forfremmelse til topchef har været, at Danske Bank nu skal fokusere på at være god ved sine kunder, svarer tre ud af fire adspurgte i en image-undersøgelse, at deres syn på Danske Bank ikke har ændret sig siden Borgen kom til.

- Vi er slet ikke der, hvor vi gerne vil være. Det anerkender jeg. Det kan ikke gøres med et fingerknips. Det er et langt, sejt træk, der skal til, udtaler Thomas Mitchell, direktør for privatkunder i Danske Bank, til dagbladet Børsen.

Undersøgelsen, der er foretaget af Greens analyseinstitut, viser samtidig, at kun 68 pct. af Danske Banks kunder er tilfredse eller meget tilfredse, mens det tilsvarende tal blandt andre store danske banker, som Nordea, Jyske Bank og Sydbank, er over 80 pct. De 68 pct. er dog en lille fremgang fra 63 pct. for et år siden.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen