Berlingske Business

Danske Banks gebyrer rammer også svenskerne

pix-Danske Bank
Danske Bank lægger nu også et ekstragebyr på svenske kunder. Foto:

Danske Bank i Sverige indfører nu også en kontoafgift for de svenske kunder - den er dog ikke er det samme som det kundeprogram, banken har rullet ud herhjemme.

Efter Danske Bank lancerede de omstridte kontogebyrer er kritikken haglet ned over dem. Nu indfører Danske Bank i Sverige kontoafgifter for de svenske kunder - uden at det har kobling til de danske kundeprogrammer.

Den svenske avis SvD Näringsliv skriver, at gebyrerne varierer alt efter, om bankkunden kun har en onlinekonto eller også er tilknyttet en af bankens afdelinger og har servicepakker af nogen art.

For de svenske kunder kun med onlinekonto, og som ikke tidligere har betalt for konto eller servicepakker, vil der blive indført en kontoafgift på næsten 30 kroner om måneden efter den 1. april. Det drejer sig om omkring 10.000 kunder i Sverige.

Anderledes ser det ud for de øvrige 200.000 svenskere, der er kunder i Danske Banks afdelinger i Sverige. De kommer til at betale mellem 40 og 50 kroner om måneden.

DanskeBank_abonnement_Business

"Det er ikke det samme system som i Danmark. Dette er en servicepakke, som blandt andet indeholder rådgivning og MasterCard," siger Erik Kristow, der er presseansvarlig for Danske Bank i Sverige til SvD Näringsliv.

Han forklarer, at kontoafgiften ikke påføres kunden automatisk. Det er stadig muligt at have en konto hos Danske Bank i Sverige med hverken kort eller serviceydelser.

"Det koster penge at have et MasterCard, der skiller vi os ikke ud fra vores konkurrenter. Vi har sendt vores kunder et brev, hvor vi forklarer, at vi er nødt til at tage betaling for de her ydelser, og jeg tror, at de har fuld forståelse for det," siger Erik Kristow.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen