Berlingske Business

Danske Bank vil opkræve abonnement

Danske logo
Den Danske Banks nye logo. Foto:

Op til 120 kroner i kvartalet kommer det til at koste at være privatkunde i Danske Bank.

Artiklen er korrigeret. Tidligere fremgik det, at abonnementet var per måned. Det er per kvartal.
_________________________________

Privatkunder skal fremover betale abonnement i Danske Bank for at være kunder, skriver Ritzau Finans. Desuden fremgår det, at banken vil droppe rådgivning til privatkunder med mindre engagementer.

Bloomberg citerer bankdirektør med ansvar for privatkunder Tonny Thierry Andersen for, at de nævnte faktorer er en del af et helt nyt forretningskoncept til privatkunder, New Danish Retail Concept, som træder i kraft allerede mandag.

Modellen indebærer, at privatkunderne deles op i seks kundegrupper, som bliver udsat for to forskellige abonnementsmodeller.

penge


Den mindste koster fra 0 til 25 kroner, og den største koster op til 120 kroner i kvartalet. Kun kunder med et samlet engagement i banken på over 750.000 kroner slipper for abonnementet, fremgår det.

Danske Bank indfører den nye forretningsmodel for at tjene flere penge og dermed sikre større lønsomhed på kunderne.

Men ifølge Ritzau Finans kan kunderne vinde noget af udgiften til abonnementet ind igen ved at samle deres forretninger i Danske Bank-koncernen. Dels kan kunderne få  dækket en del af deres omkostninger ved at flytte finansielle engagementer til Danske Bank-koncernen, dels vil et samarbejde med Danske Forsikring og Home give Danske-kunderne rabat på forsikringer og boligsalg.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen