Berlingske Business

Danske Bank skruer ned for ambitionerne

Danske Bank skruer ned for ambitionerne - 1
Foto:

Hellere passe på de gamle kunder end at satse på nye, mener Danske Bank.

Danske Bank har hænderne fulde. Så fulde, at banken ikke vil fokusere på at bevare markedsandelen på hjemmemarkedet i den nuværende økonomiske situation, siger Danske Banks chef for de danske bankaktiviteter, Henrik Normann, i et interview til Reuters.

"Tidligere var vi opsatte på at få nye kunder, men i øjeblikket vil vi hellere servicere de kunder, vi allerede har og være sikker på, at de får de lån, de har brug for," siger Henrik Normann.

Danske Bank har en markedsandel på 30 procent i Danmark, men banken vil ikke være bekymret, hvis det ændrede sig 0,5 procentpoint til den ene eller anden side, forklarer Henrik Normann.

"Folk med orden i finanserne byder vi velkommen," siger han. RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen