Berlingske Business

Danske Bank sagde goddag til 2000 nye danske kunder i 2016

CEO Thomas Borgen - 2017020211
Danske Banks topchef, Thomas F. Borgen, kan se tilbage på et år, hvor der kom flere kunder i butikken. Arkivfoto. Free/Danske Bank

For andet i år træk voksede kundebasen i Danske Bank. Banken fik 2000 nye danske kunder i 2016.

Igennem flere år måtte Danske Bank sige farvel til tusinder af kunder i Danmark. Men tiderne er tilsyneladende skiftet for banken, der i 2016 oftere sagde goddag end farvel.

I alt fik Danske Bank 2000 nye danske kunder i 2016, oplyser banken i forbindelse med årsregnskabet.

Opgørelsen gælder de kunder, der har en nemid-konto hos banken. Det er andet år i træk, at Danske Bank har en positiv nettotilgang af kunder.

Danske Bank tjente 19, 9 milliarder på bundlinjen i 2016 Trods

Også på den økonomiske bundlinje havde Danske Bank et godt år, som endte med et resultat efter skat på knap 20 milliarder. Det er det største nogensinde og en stigning på 12 procent i forhold til 2015.

- Resultaterne afspejler styrken i vores brede forretningsmodel og vores indsats for at blive en mere kundeorienteret, enkel og effektiv bank, siger topchef Thomas F. Borgen i regnskabet.

- Vi så en fortsat forbedring i kundetilfredsheden, ligesom vi tiltrak nye kunder og øgede vores forretningsvolumen, alt imens vi fastholdt en høj kreditkvalitet og reducerede omkostningerne, tilføjer han.

26. januar kunne storbanken Nordea meddele, at banken mistede 25.000 kunder i Danmark i 2016.

Danske Bank opgiver antallet af kunder på koncernniveau til 3,4 millioner. Banken har 280 filialer fordelt på otte lande.

Trods faldende indtægter

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen