Berlingske Business

Danske Bank sætter rekord i kundeutilfredshed

DanskeBank_Image_Business
Aldrig tidligere har Voxmeter målt så lav en kundetilfredshed som hos Danske Bank - Eivind Kolding har haft et udfordrende første år som direktør. Foto:

I en ny måling fra Voxmeter får Danske Bank smæk, og aldrig før er en virksomhed blevet vurderet så dårligt af sine egne kunder, som Danske Bank bliver det.

Samtidig ønsker næsten halvdelen af bankens kunder at skifte bank. Det skriver Jyllands-Posten.

Ud af maksimalt 11.000 point scorer Danske Bank 4.649. Banken mistede igennem 2012 næsten 100.000 privatkunder, men det er ikke bankens største bekymring, lyder det fra Voxmeter.

Danske Banks problem er, at kundetilfredsheden selv hos de gode kunder er i bund.

- Ja, vi har aldrig før set så dårlig en score - uanset hvilken branche vi taler om. Hvis Danske Bank var en virksomhed i en sektor med større kundemobilitet, ville den derfor ikke overleve særligt længe. Så alvorligt er det, siger Voxmeters administrerende direktør Christian Stjer til Jyllands-Posten.

Danske Bank ønskede ikke at kommentere undersøgelse over for Jyllands-Posten.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen