Berlingske Business

Danske Bank overvejer at sælge en del af Mobilepay

Mobilepay
Mobilepay er i dag ejet fuldt ud af Danske Bank, men de tider kan snart være slut ifølge selskabets bestyrelsesformand, Jesper Nielsen. Arkivfoto: Simon Læssøe/Scanpix. Foto:

Samarbejdet med de andre banker i Danmark har styrket det Danske Bank-ejede betalingsselskab Mobilepay. Så det skal drøftes, om de andre banker skal være medejere af Mobilepay.

Ifølge selskabets formand, Jesper Nielsen, kan banken muligvis få selskab af andre banker inden for et år eller to. Det skriver Dagbladet Børsen.

- Lige nu har vi brugt rigtig meget tid med vores partner-banker på at drøfte, hvordan vi får tingene til at gå op i en højere enhed for vores fælles kunder, og man kan sagtens forstille sig, at man på et tidspunkt skal have en drøftelse af, hvor ejerskabet ligger bedst. Det er ikke en drøftelse, vi er klar til at tage nu, men den kommer, når tiden er moden til det, siger formanden ifølge Børsen.

04BUSPix-Peter-Joensen-Prob.jpg

Mobilpay består i dag af to selskaber. Et der ejer og udvikler løsningen, og et der distribuerer den. Begge selskaber er ejet af Danske Bank, og i et nyligt aflagt regnskab viser de to selskaber et underskud på 63 mio. kr.

Jesper Nielsen er dog rimelig afslappet med det underskud og påpeger, at Mobilepay har flyttet 80 pct. af alle betalinger til en ny infrastruktur, hvilket er en billigere løsning end hidtil. Den nye infrastruktur fik allerede Mobilepay til at sænke sine priser markant for et år siden.

MarkWraa

Med væksten og den nye infrastruktur forventer Jesper Nielsen ikke et underskud på 63 mio. kr. næste år, men noget der nærmer sig 0, skriver Børsen.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen