Berlingske Business

Danske Bank opgiver amerikansk banklicens

Danske Bank på Frederiksborggade ved Nørreport i København.
Foto:

Danske Bank har besluttet sig for at droppe sin fire år lange indsats for at få tildelt licens til at drive bank i USA og har af samme årsag afskediget tre medarbejdere.

Det skriver Bloomberg News.

- Det har været en arbejdskrævende proces med konstant ændrede krav. Vi er nået frem til den konklusion, at vi ikke vil gå efter licensen længere. Det har været meget frustrerende, at det har taget så lang tid, fortæller Jens Peter Neergaard, chef for globale markeder i Danske Bank.

Uden den amerikanske licens vil Danske Bank ikke kunne tage imod indskud i USA.

Men i stedet vil banken udvide sin valutaforretning (foreign-exchange business) via sin nuværende amerikanske samarbejdspartner, fortæller Peter Neergaard.

- Den del har fungeret fint for os. Vi har fået 200 nye konti, siden vi kom op at køre for to år siden, og vi har en god forretning, hvor vi tilbyder vores renter og investeringsprodukter til amerikanske kunder, lyder det fra chefen.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen