Berlingske Business

Danske Bank og Nets kan foreløbig ikke nå til enighed

xx
Chefen for MobilePay i Danske Bank - Mark Wraa-Hansen. Foto:

De to konkurrenter på betalingsområdet har i længere tid forhandlet uden at det er kommet til en aftale.

Nets' mobile Dankort er på trapperne, men det er indtil videre uden hjælp fra Danske Bank, skriver dagbladet Børsen.

De to konkurrenter på betalingsområdet har i længere tid forhandlet om at integrere det mobile Dankort i Danske Banks Mobilepay, uden at det er kommet til en aftale. Det er spørgsmål om brugervenlighed og sikkerhed, som agerer stopklods, mener Nets, og Danske Bank nikker genkendende til dette.

Nets

»Vi er i konstruktive forhandlinger med Nets, det har vi været i et stykke tid. Vi har en række punkter omkring brugervenligheden, som skal falde på plads, hvis det skal lykkes at lave en aftale om det mobile Dankort,« siger Mark Wraa-Hansen, chef for Mobilepay i Danske Bank, til Børsen.

1sektion

Betalingskrigen mellem Danske Banks Mobilepay og Nets er allerede i fuldt gang. Danske Bank led det første store tab, efter detailgiganten Coop vragede dem til fordel for et samarbejde med Nets' mobile Dankort i kædens mere end 1200 butikker.

Danske

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen