Berlingske Business

Danske Bank mistede 17.000 kunder i 2015

aa
Foto:

Danske Bank har fortsat ikke helt fået stoppet kundeafgangen, men den er dog blevet reduceret i forhold til de foregående år. Sidste år forlod 17.000 kunder banken.

Det sagde bankens administrerende direktør, Thomas Borgen, på et pressemøde efter bankens årsregnskab for 2015.

- Vi har mistet 17.000 kunder i 2015. Det er en lavere afgang end i 2014 og en endnu lavere afgang end i 2013, lød det fra Thomas Borgen, som erkendte, at banken endnu ikke er i mål på kundetilfredsheden.

danke bank

Til Scanpix

På samme tid sidste år forudså Thomas Borgen ellers, at kundetilbagegangen kunne vende allerede i 2015, men det er altså ikke sket.

Selvom kunderne ikke falder fra i samme hast som tidligere, så kæmper banken fortsat med kundetilfredsheden. I Voxmeters årlige undersøgelse af kundernes syn på deres bank, ligger Danske Bank fortsat i bunden. Det på trods af, at kunderne er vilde med bankens onlineløsninger.

Til Scanpix

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen