Berlingske Business

Danske Bank har mistet kunder på nye gebyrer

Tonny Thierry Andersen
Overskrift
Foto:
 

Det nye gebyrsystem med abonnement har betydet, at nogle kunder har valgt at sige farvel til Danske Bank.

Der skyllede en bølge af vrede fra kunderne ind over Danske Bank, da den i januar introducerede en form for løbende abonnement som et nyt gebyrsystem. Og det har kostet kunder, erkender koncernledelsen i forbindelse med præsentationen af årsregnskabet for 2012.

"Siden lanceringen har vi haft nettoafgang på mindre end 3.800 kunder. For hele 2012 har vi haft en nettoafgang på 21.000 kunder. Så skulle det være slået fast," siger Tonny Thierry Andersen, direktør for privatkunder i Danske Bank.

VANGEDE

Han fortæller videre, at forsikringshenvisningerne er fordoblet siden lanceringen, hvilket også er en vigtig del af kundeprogrammet. Banken tilbyder i forbindelse med programmet rabat for at samle sine forretninger fra andre banker i Danske Bankkoncernen - herunder Danske Forsikring, som er en del af Topdanmark-koncernen.

danica

Tonny Thierry Andersen forklarer videre, at baggrunden for kundeprogrammet er et ønske om at gøre det mere enkelt og gennemsigtigt.

Knap 250.000 har på nuværende tidspunkt tilmeldt sig kundeprogrammet  svarende til, at der hver dag kommer mellem 10.000 og 15.000 til.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen