Berlingske Business

Danske Bank har igen problemer med Mobilepay og netbank

mobilePay
De har travlt i Danske Banks it-afdeling i disse dage. Tirsdag er flere af bankens it-systemer brudt ned igen, efter at de også stod af mandag. Det betyder, at der igen er problemer med at logge på Mobilepay og på Danske Banks netbankløsninger til både computer og mobiltelefon. Foto:

For anden dag i træk driller teknikken og blokerer for adgang til Mobilepay og Danske Banks netbank.

København. De har travlt i Danske Banks it-afdeling i disse dage. Tirsdag er flere af bankens it-systemer brudt ned igen, efter at de også stod af mandag.

Det betyder, at der igen er problemer med at logge på Mobilepay og på Danske Banks netbankløsninger til både computer og mobiltelefon.

- Vi har prøvet at skifte nogle dele i nat og har foretaget nogle ændringer i håb om at få bugt med problemerne, men det er altså ikke lykkedes.

- Vi har en idé om, hvor vi skal lede, og det er vi så i fuld gang med nu, siger Peter Kjærgaard Nielsen, der er presseansvarlig for Mobilepay.

Vækstplan: Butikker skal kunne sige nej til kontanter

Mandag morgen opstod der første gang problemer med Mobilepay, og problemet blev angiveligt løst ved 10-tiden.

Kort tid efter blev der dog igen lukket af for muligheden for at overføre penge via mobiltelefonen, da problemet gentog sig.

Mobilepay blev lanceret af Danske Bank i Danmark i maj 2013 som en gratis mobilløsning til overførsel af penge, og siden er også Finland og Norge koblet på.

Mere end tre millioner danskere har indtil videre downloadet appen til deres mobiltelefon, og heraf er 70 procent kunder i andre pengeinstitutter end Danske Bank.

Billede 1

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen