Berlingske Business

Danske Bank foreslår Mærsk-mand til bestyrelsen

BRENØE
ARKIVFOTO: Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla sammen med Lars Erik Brenøe på vej til generalforsamling i Mærsk. Foto:

Danske Bank skal have nye folk i bestyrelsen, fremgår det af en indkaldelse til generalforsamling i bankkoncernen.

Her har bestyrelsen foreslået, at Lars-Erik Brenøe og Hilde Merete Tonne, der skal erstatte Lars Förberg og Jim Hagemann Snabe, som ikke stiller op til genvalg til bestyrelsen.

54-årige Lars-Erik Brenøe sidder i ledelsen for A.P. Møller Fonden og har tidligere været personlig assistent for Mærsk Mc-Kinney Møller i omkring to årtier.

Den 50-årige nordmand Hilde Merete Tonne har ifølge indkaldelsen "omfattende ledelseserfaring fra store international virksomheder" og stor erfaring med bestyrelsesarbejde. Hun sidder til dagligt i en topstilling i Telenor, hvor hun har været siden 2007.

Generalforsamlingen finder sted 17. marts.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen