Berlingske Business

Danske Bank-direktør: Danica en god læreplads til ny CFO-rolle

gulddreng
Finansdirektør Jacob Aarup-Andersen (t.h.) og investeringsdirektør Anders Svennesen, som står i spidsen for Danicas nye investeringsstrategi. Foto:

Til april næste år veksler Jacob Aarup-Andersen sin nuværende position som finansdirektør hos Danica Pension med en tilsvarende position hos moderselskabet, Danske Bank, hvor han afløser Henrik Ramlau-Hansen, der stopper, fordi han fylder 60 år næste år.

Og det er et spændende job, som den nye mand glæder sig meget til. Selv om jobbet som finansdirektør i Danske Bank umiddelbart er en større mundfuld, føler han sig også godt rustet til udfordringen.

- Der er ekstremt mange ligheder mellem de to job, men der er også en række forskelle. En af de klart største er kompleksiteten. Det er noget, man er nødt til at gå meget ydmygt til, og derfor er det godt, at der er en lang overleveringsperiode. Men stillingen hos Danica har været en rigtig god læreplads til sådan et job, siger Jacob Aarup-Andersen til Ritzau Finans.

billede jacob aarup

Netop ydmyghed er et ord, der falder den nye finansdirektør naturligt, når han skal beskrive udfordringen. Alligevel har han en pose med egne idéer med til sit nye kontor i Danske Bank, hvor det dog også handler om at læne sig meget opad den afgående direktør, Henrik Ramlau-Hansen.

- Det er en fantastisk spændende udfordring, og det bliver meget spændende at prøve at løfte arven efter Henrik, som har gjort det rigtig godt. Han efterlader en god platform, så der er noget at arbejde ud fra. Det er en god organisation og en strategisk retning, som jeg også er meget enig i, siger Jacob Aarup-Andersen.

 Jacob Aarup-Andersen

Han lægger blandt andet meget vægt på, at kunderne skal være i centrum i Danske Banks videre udvikling.

- Det handler om at have respekt for opgaven, og for mig drejer det sig særligt meget om at være med til at understøtte den eksisterende strategiske retning. Der et rigtig godt potentiale, og jeg glæder mig til at bidrage til det. For mit vedkommende har det altid startet og sluttet med kunderne, og det kommer det også til at handle om her, fortsætter Jacob Aarup-Andersen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen