Berlingske Business

Danske Bank åben for samarbejde

mobilePay
ARKIVFOTO. Mobile Pay Foto:

Chefen for forretningsudvikling hos Danske Bank, Jesper Nielsen, afviser ikke et fremtidigt samarbejde mellem MobilePay og Swipp.

Når Swipp lancerer sin fælles betalingsapp, bliver den til at begynde med formentlig ubrugelig for Danske Banks kunder.

Men det betyder ikke, at Danske Bank afviser at samarbejde med de 81 Swipp-banker i fremtiden.

18BUSSwipp-Modelfoto.jpg

»MobilePay og Swipp har en udmærket dialog om et muligt samarbejde. Det sker selvsagt i respekt for konkurrencemæssige hensyn og produktforskelle. Såfremt der er muligheder for et samarbejde, som begge parter kan have glæde af, vil det naturligvis være interessant for os begge,« siger Jesper Nielsen, der er chef for forretningsudvikling hos Danske Bank.

Tilbage i 2014 var Danske Bank i dialog med bankerne bag Swipp-samarbejdet om at få MobilePay og Swipp til at fungere sammen. Forhandlingerne brød dog sammen, selv om Jesper Nielsen forklarer, at han gerne havde set situationen udspille sig anderledes.

»Jeg har hele tiden sagt, at vi gerne stiller MobilePay til rådighed i et samarbejde. En Nokia-telefon skal vel kunne ringe til en Apple-telefon? Der var optræk til et sådant samarbejde sidste år. Men det var ikke os, der gik fra forhandlingerne,« sagde han til Berlingske i juni.

billede mobilepay

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen