Berlingske Business

Danmarks ældste sparekasse skal på børsen

Aaa
Lars Petersson, adm. direktør i Sparekassen Sjælland Foto:

Sparekassen Sjælland ventes at blive børsnoteret på fondsbørsen i København, Nasdaq OMX Copenhagen, fra handelsstart torsdag i næste uge.

Det oplyser Sparekassen i forlængelse af repræsentantskabsmødes tirsdag, hvor omdannelsen til aktieselskab blev besluttet.

Prospektet for børsnoteringen ventes offentliggjort dagen før noteringen.

Lars Petersson

- Efter 16 måneders arbejde med at gøre koncernen klar til børsnotering er det med stor tilfredshed nu at kunne meddele, at vi er klar. Det har været en lang, men nødvendig og udbytterig proces for vores koncern, siger Lars Petersson, der er administrerende direktør hos Sparekassen Sjælland, i en meddelelse.

Ud over 26.000 garanter, der bliver aktionærer i sparekassen, vil aktionærkredsen omfatte den almennyttige fond, Fonden for Sparekassen Sjælland med en ejerandel på 6 pct., AP Pension med en andel på 6,4 pct. og Købstædernes Forsikring med en andel på 3,8 pct.

Sparekassen Sjælland omfatter 42 filialer - deraf 15 fynske filialer - med 523 ansatte.


/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen