Berlingske Business

Danica-topchef: Skal investere tungt i endnu bedre og enklere løsninger

Det skal ikke kun komme Danica Pensions bundlinje til gode, at selskabet har overtaget SEB Pensions danske aktiviteter.

Det noget øgede forretningsomfang skal nemlig også munde ud i et betragteligt større investeringsbudget, som skal bruges på at udvikle digitaliseringen samt sundheds- og forebyggelsesområdet yderligere.

Det skal i sidste ende give bedre og mere simple løsninger for kunderne, hvilket gerne skulle blive en fordel for alle parter.

- Vi skal udnytte de ekstra muskler ved at investere yderligere. Det er rigtig investeringstungt at digitalisere hele sin forretning. Vi har brugt rigtig mange millioner over de seneste tre-fire år, og det kommer vi til at accelerere yderligere, siger Per Klitgård, der er administrerende direktør hos Danica, til Ritzau Finans.

- Og så er der hele sundhedsområdet og det forebyggende område, hvor der er masser at gøre, og hvor vi kun lige er begyndt. Der skal det øgede budget bruges, fortsætter han.

Med overtagelsen kommer Danica op på en markedsandel på godt 19 pct. herhjemme, vurderet ud fra 2016-tal. Og de omtrent 800.000 kunder, som selskabet kommer op på med tilførelsen af cirka 200.000 kunder fra SEB Pension, skal kunne mærke de ekstra investeringer, som sammenlægningen giver mulighed for.

- Kunderne skal mærke det ved, at de digitale løsninger, vi har, rammer deres behov præcist. Det skal være nemt, enkelt og intuitivt. Den måde, vi interagerer med kunderne på, skal også udvikles yderligere. Vi arbejder rigtig meget på være proaktive og relevante. Og det kommer vi til at investere meget mere i, både når det gælder vores privatkunder og vores erhvervskunder, siger Per Klitgård.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen