Berlingske Business

Credit Suisse svinger sparekniven

ITALY-TAX/CREDIT SUISSE GP
Credit Suisse venter med en ny plan at opnå besparelser på 1,7 mia. schweizerfranc i 2016 Foto:

Den schweiziske storbank Credit Suisse spænder livremmen yderligere ind og øger sine sparemål for de kommende år.

En restrukturingsplan accelereres, hvilket betyder, at yderligere 2000 stillinger nedlægges. Det rapporterer Bloomberg News.

Beslutningen er truffet for, at banken kan styrke sin kernekapital, der var lavere end ventet ved udgangen af 2015, skriver banken.

aaa

Credit Suisse venter med planen at opnå besparelser på 1,7 mia. schweizerfranc i 2016. Netto ventes besparelser på 1,4 mia. schweizerfranc, hvilket vil bringe omkostningsbasen ned på 19,8 mia. schweizerfranc.

UBS-LITIGATION/

I 2018 ventes besparelser på brutto 4,3 mia. schweizerfranc mod tidligere 3,5 mia. schweizerfranc. Netto venter storbanken at spare 3,0 mia. schweizerfranc, eller 1 mia. schweizerfranc mere end målsætningen som blev meldt ud på bankens seneste kapitalmarkedsdag. Omkostningsbasen vil i 2018 nå under 18 mia. schweizerfranc.

A logo is seen in front of a Credit Suisse building in Zurich in

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen