Berlingske Business

Credit Suisse med lavere indtjening end ventet i tredje kvartal

A logo is seen in front of a Credit Suisse building in Zurich in
Ud af tredje kvartal kommer Credit Suisse med nettoindtægter på 779 mio. schweizerfranc. Foto:

Den schweiziske storbank Credit Suisse har i sit tredje kvartal præsteret en nettoindtjening, der er endt lavere end ventet blandt analytikerne i markedet. Især et tab i investeringsaktiviteterne har kradset i indtjeningsposten.

Det rapporterer Bloomberg News onsdag morgen, efter at banken har præsenteret sine kvartalstal.

Ud af tredje kvartal kommer Credit Suisse med nettoindtægter på 779 mio. schweizerfranc, hvilket er en del lavere end de 1,03 mia. schweizerfranc, der blev realiseret i samme kvartal et år tidligere.

CREDIT SUISSE GP-RESULTS/


Det realiserede resultat for dette års tredje kvartal er samtidig lavere end estimeret blandt syv adspurgte analytikere, som havde et estimat på 858 mio. schweizerfranc, skriver Bloomberg News.

I årets tredje kvartal noterede storbankens investeringsaktiviteter et tab før skat på 125 mio. schweizerfranc.

CREDIT SUISSE-MOVES/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen