Berlingske Business

Coop Bank i nyt minus trods flere kunder

Coop skal etablere sin egen bank
ARKIVFOTO. Coops øverste myndighed, Landsrådet, godkendte i 2013, at koncernen kan etablere sin egen bank. Genrebilleder til COOP. Foto:

Selv om Coop Bank har sikret sig flere kunder i løbet af 2015, kan virksomheden stadig notere sig et tocifret millionunderskud.

Sidste år bød på et nyt underskud i millionklassen i Coop Bank, der i næste måned kan fejre tre års fødselsdag.

Banken, som ganske vist har fået flere kunder i 2015, landede i regnskabet på et underskud på 51,4 millioner kroner. Dermed er resultatet end anelse bedre end i 2014, hvor det blev til et minus på 61,9 millioner kroner.

Banken, der blev etableret i maj i 2013, har således haft underskud i dens to regnskabsår. Alligevel er Coop Banks administrerende direktør, Allan Nørholm, godt tilfreds med udviklingen. Han hæfter sig ved, at der i 2015 var 59.000 kunder mod 40.735. En stigning på omkring 50 procent.

»Kundevæksten i Coop Bank vidner om, at der er en helt naturlig plads til os i markedet. Opstarten af banken har som forventet været hårdt arbejde, men nu har vi fået det gennembrud på både kunde- og udlånssiden, som gør, at vi ser lyst på fremtiden,« siger Allan Nørholm i en pressemeddelelse.

Coop Bank lancerede i starten af året en storoffensiv på udlånssiden, der skal gafle flere kunder.

Således skar Coop Bank renten på et forbrugslån til, så den ligger ned til omkring seks procent, og banken kræver hverken gebyrer eller sikkerhed for lånet.

»Vi har oplevet stor interesse og en god modtagelse af det vi kalder Coop Lån, som er blandt Danmarks billigste lån uden sikkerhed,« siger Allan Nørholm.

Netop at øge udlånene bliver det helt store tema for Coop Bank i 2016, fremgår det af 2015-regnskabet.

Coop Bank hører under Coop Amba, der også ejer Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’ Brugsen, Irma og Fakta.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen