Berlingske Business

Commerzbank tager mindre nedskrivninger og løfter resultatet

GERMANY-EARNINGS-SERVICES-LABOUR-BANKING-COMMERZBANK-FILES
Foto:

Tyske Commerzbank leverede pæn fremgang på både driften og bundlinjen i fjerde kvartal sidste år, hvor blandt andet faldende nedskrivninger var med til at forbedre resultaterne.

Commerzbank leverede et driftsresultat på 98 mio. euro i de sidste tre måneder af 2014 mod 90 mio. euro i den tilsvarende periode et år tidligere. På bundlinjen hentede storbanken et overskud på 77 mio. euro mod 64 mio. euro i fjerde kvartal 2013.

Nedskrivningerne faldt i perioden til 308 mio. euro fra 451 mio. euro i fjerde kvartal forrige år, og dermed er nedskrivningerne nu ved at nå et stabilt niveau, lyder vurderingen fra Commerzbank, som i hvert fald venter nedskrivninger på niveau med 2014 i indeværende regnskabsår.

Nedskrivningerne i ikke-kerneaktiviteterne ventes at falde i 2015.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen