Berlingske Business

Commerzbank slår analytikernes forventninger

GERMANY/
Commerzbank er Tysklands næst-største bank efter Deutsche Bank. Foto:

Tyske Commerzbank har overgået markedets forventninger til nettoresultatet i andet kvartal, omend det fortsat er beskedent.

Nettoresultatet landede på 43 mio. euro mod ventet i markedet ifølge Bloomberg 4,6 mio. euro. Det på trods af, at tab på udlån var en smule højere end ventet på 537 mio. euro mod estimeret 511 mio. euro. Driftsomkostningerne var på 1,7 mia. euro, hvilket var lidt lavere end de ventede 1,74 mia. euro.

Set i forhold til samme periode sidste år er det gået tilbage for Commerzbank, der i andet kvartal 2012 tabte 404 mio. euro på dårlige lån og havde et nettoresultat på 270 mio. euro.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen