Berlingske Business

Codan tilfreds med faldende præmieindtægter

Codan tilfreds med faldende præmieindtægter - 1
Foto:

Codan tjente færre penge i første halvår. Direktøren er tilfreds med perioden.

Forsikringsselskabet Codan tjente færre penge på forsikringer i årets første halvår end året forinden. Det fremgår af en pressemeddelelse fra selskabet, hvori den administrerende direktør dog erklærer sig tilfreds med perioden.

"Det er igen lykkedes os at opnå et flot resultat. Og til trods for vanskelige markedsvilkår har vi forbedret lønsomheden, og vi har taget de rigtige skridt til at sikre langsigtet lønsom vækst," siger administrerende direktør i Codan, Rickard Gustafson.

Nettopræmieindtægterne i Skandinavien var i første halvår på 8,4 mia. kr. mod 9,2 mia. kr. samme periode året tidligere. Omregnet til indeværende års valutakurser var 2008-resultatet dog blot 8,6 mia. kr., så udviklingen svarer til et fald på 1 pct., oplyser Codan.

Udregnet på den måde steg præmieindtægterne for privatforsikring med 3 pct., mens erhvervsforsikring faldt med 5 pct.

Codan har privat- og erhvervskunder i Danmark, Sverige og Norge og erhvervskunder inden for marine i Finland. Selskabet er ejet af den global forsikringskoncern RSA.

RB-Børsen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen