Berlingske Business

Codan sikrer sig mod kundeflugt

Codanhus på Gammel Kongevej 60 på Frederiksberg.
Codanhus på Gammel Kongevej 60 på Frederiksberg. Foto:

Danmarks tredjestørste forsikringsselskab, Codan Forsikring, har i fire år mistet kunder til konkurrenterne. Den tendens vil selskabets nye direktør vende ved at øge effektiviteten og fastholde et stærkere fokus på kunderne.

Det skriver dagbladet Børsen.

- Det, vi ser nu, er, at trenden er vendt. I første kvartal havde vi en nettotilgang af kunder, siger Scott Ørmen, Codans administrerende direktør, til dagbladet Børsen.

Codan, der tidligere har varslet en spareplan på 350 mio. kr. frem mod 2018, befinder sig nu godt halvvejs mod målet.

xx

Dog pointerer Scott Ørmen, at man ikke alene kan spare sig til succes. I stedet skal Codan vokse lønsomt i udvalgte segmenter.

Codan er ejet af den britiske forsikringskæmpe RSA, der er børsnoteret i London. Da Scott Ørmen satte sig i chefstolen i efteråret 2015 var det på et tidspunkt, hvor RSA gik fra en nordisk organisation til en landestruktur, der medførte, hvad Ørmen kalder et "indefra-og-ud-fokus". Man havde reduceret omkostningerne kraftigt, men ikke ændret ved arbejdsgangen, hvilket ramte kunderne.

Tidligere kunne kunder vente to-tre måneder, før de fik et tilbud. Nu kan kunden forvente svar inden 24 timer. Derudover har forsikringsselskabet siden 2012 brugt mange kræfter på et nyt it-system i et forsøg på at forbedre lønsomheden. Omstillingen har skabt mange udfordringer, der ligeledes kostede mange privatkunder.

09BUSSelvk-rende-Voldsom-Vo.jpg

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen