Berlingske Business

Citigroup en spids bedre end ventet i 2. kvartal

EU-BANKING-ANTITRUST-DERIVATIVES
Citigroup, der målt på aktiver er USA's tredjestørste bank, leverede en justeret omsætning på 20,0 mia. dollar mod ventet 19,76 mia. dollar blandt analytikerne ifølge Bloomberg News. Foto:

Den amerikanske storbank Citigroup kom bedre end ventet ud af andet kvartal, viser regnskabet for perioden mandag eftermiddag.

Citigroup, der målt på aktiver er USA's tredjestørste bank, leverede en justeret omsætning på 20,0 mia. dollar mod ventet 19,76 mia. dollar blandt analytikerne ifølge Bloomberg News.

På bundlinjen blev det overført til et justeret overskud per aktie på 1,25 dollar - et stykke over analytikernes forventninger om 1,18 dollar. Omsat til tal svarer det til et overskud på 3,9 mia. dollar.

- Vores forretning klarede sig godt i kvartalet, og disse resultater er velbalanceret gennem vores produkter og geografier - særligt på de nye markeder, hvor væksten er udfordret, siger Michael Corbat, administrerende direktør hos Citigroup, i regnskabet.

Klart størst vækst oplevede Citigroup i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA). Forretningsområdet voksede med 20 pct. på toplinjeniveau sammenlignet med andet kvartal 2012.

Citigroups med afstand største geografiske område, Nordamerika, voksede med 7 pct. på toplinjeniveau i forhold til andet kvartal. Dermed udgjorde Nordamerika 42,9 pct. af hele forretningen målt på toplinjen.

Sammenligner man med første kvartal, var der imidlertid tale om en tilbagegang på 4 pct. i Nordamerika.

Målt på nettoresultat voksede EMEA med 51 pct. sammenlignet med andet kvartal sidste år og 59 pct. sammenlignet med første kvartal. Nordamerika voksede med 16 pct. sammenlignet med andet kvartal 2012, mens der var tale om en tilbagegang på 10 pct. sammenlignet med første kvartal.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen